Voedingssupplementen

Voedingssupplementen: hoe zal het u helpen?

Voedingssupplementen zijn mineralen, vitamines, kruiden en vele andere producten. Ze kunnen binnenkomen: pillen, capsules, poeders, drankjes en energierepen. Supplementen hoeven niet te worden getest, maar medicijnen wel. Weinig supplementen kunnen een belangrijke rol spelen in de gezondheid, zoals calcium en vitamine D zijn belangrijk om botten sterk te houden. Tijdens de zwangerschap kan een zwangere vrouw het vitamine-foliumzuur innemen om bepaalde geboorteafwijkingen bij hun baby’s te voorkomen.

Wat zijn de soorten voedingssupplementen?

Er zijn hoofdzakelijk 6 soorten voedingssupplementen:
voedingssupplementen

1. Multivitaminen:

Het hebben van een dagelijkse multivitamine met mineralen wordt al lang beschouwd als een voedingsverzekering om tekorten op de voeding te dekken. Er is geen verlies aan het eenmaal daagse multivitaminen nemen, zolang u er maar een kiest, op basis van uw leeftijd en geslacht. Neem dagelijks of alleen op dagen dat uw dieet onvoldoende is.

2. Calcium:

Kies calcium uit voedingsmiddelen zoals zuivelproducten, verrijkte voedingsmiddelen, donkere bladgroenten, sojabonen, bonen, vis en rozijnen. Begin met een klein aantal maaltijden, of probeer zuivelproducten met een lagere lactose, zoals oude kazen en yoghurt. Als u een calciumsupplement kiest, zoek dan naar calciumcitraat of lactaat. Deze vormen worden het best door het lichaam opgenomen.

3. Vitamine B:

Vitamine B omvat thiamine, niacine, riboflavine, pantotheenzuur, vitamine B-6 en vitamine B12. Veel mensen misbruiken hen om stress te verminderen en denken dat een supplement hen een aardig persoon in het verkeer zal maken.
het u helpen

4. Vitamine C:

Het wordt vaak in een poging genomen om verkoudheden af ​​te weren, hoewel er weinig bewijs is dat dit werkt. Er is weinig bewijs dat beschrijft dat het de intensiteit of duur van verkoudheid kan verminderen, maar het zal geen schade aanrichten tot ongeveer 1000 milligram per dag. Dit is een in water oplosbare vitamine, waarvan overtollige hoeveelheden worden uitgescheiden.

Uw zorgverlener kan u aanbevelen vitamine C te nemen als u een wond heeft die geneest. Maar anders verwond, ga voor voedselbronnen. Goede bronnen zoals sinaasappels, paprika’s, grapefruits, perziken, papaja’s, ananas, broccoli, aardbeien, tomaten en meloenen.
sinaasappels

5. Vitamine D:

Als u niet genoeg vitamine D krijgt voor een goede gezondheid, neemt uw vermogen tot wondgenezing af. De aanbevelingen zijn niet voldoende om te beschermen tegen chronische ziekten of osteoporose te voorkomen. Alle gegevens wijzen erop dat baby’s en volwassenen 1.000 IU’s per dag kunnen verdragen als veilig, zonder gevaar voor toxiciteit. Holick stelt voor een dagelijks vitamine D-supplement te nemen of een veilige blootstelling aan de zon te krijgen om de juiste bloedspiegels van vitamine D te behouden.

En zorg ervoor dat u een verscheidenheid aan voedingsmiddelen eet die rijk zijn aan vitamine D, zoals verrijkte melk en granen, zalm en tonijn. Raadpleeg uw dermatoloog voor richtlijnen voor veilige blootstelling aan de zon.

6. Homeopathische geneesmiddelen:

Dit zijn geen voedingssupplementen, maar zijn niettemin een populaire categorie.

Homeopathische geneeskunde is gebaseerd op het idee dat ons lichaam een ​​zelfherstellend antwoord heeft. Dus, de theorie gaat, als een bepaalde stof een symptoom veroorzaakt bij een gezond persoon, kan het geven van die symptomen aan een persoon die een heel klein deel van dezelfde stof heeft, genezen.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *